Älä takerru menneeseen, älä haaveile huomisesta.
Keskitä mielesi tähän hetkeen.
-Buddha-



keskiviikko 24. syyskuuta 2008

Mikä tätä maailmaa vaivaa? Mikä tähän suo-kansaan on mennyt? Ihmiset pettävät toisiaan, juoksevat hetken nautinnon perässä. Lapset jäävät jalkoihin, joku vihaa ihmisrotua tappaakseen. Ja me yritämme kasvattaa ihmisenlapsia kohtaamaan maailma ja sen haasteet. Millä resursseilla? Olenko minä riittävän pätevä kasvattamaan omani ja muiden lapset kohtaamaan maailma, joka on täynnä kieroilua, pettämistä, pettymyksiä ja valheita? Ei minulle ole opetettu, miten sellaista kohdataan! Minulle opetettiin, ettei saa valehdella, pettää, tappaa tai vahingoittaa. Minulle opetettiin että toiselle pitäisi tehdä, kuten itselleen toivoo. Minä olen epäpätevä opettamaan tai kasvattamaan kenenkään lasta tähän maailmaan. Ja silti on yritettävä ja jaksettava. Turhauttaa ja uuvuttaa!

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Kaikille ei ilmeisesti opeteta samaa kuin meille, rakas siskoni. Ymmärrän tuskasi, vaikka itellä ei lapsia olekaan. Eihän tässä mitään järkeä ole ollut piiitkään aikaan. Sekin, että media tuo kaikki nämä julmuudet silmiemme eteen, on omiaan vielä lisäämään ihmisten pelkoa ja tuskaa. Mutta teothan ne ratkaisevia ovat, eikä niiden yliampuva uutisointi, joten ihmiset ovat hakoteillä ennen mediaa. Vaan silti, molempi pahempi. Onhan meillä "oikeus tietää mitä täällä tapahtuu". Voimia, siskosein.